156
Le capitaine Ladvocat .... j Le capitaine Le Febvre.. . . )
Le capitaine Belanger.....)
Le capitaine Girard......j
Le capitaine de Vignolles . . / Le capitaine de Grandrue., j
Le capitaine Thierrée.....)
Et les cappitaines de la Cité. )
REGISTRES DU BUREAU
[1570]
lundi vic.
Le cappitaine Courtillier.. .              . ,.
..           . . ._.                  [x° vendredi.
Le cappitaine Pigneron . . . )
Et pour la garde de la porte Sainct Germain et Bucy, pendant lad. foire, les cappitaines des quar­tiers des Collonnelz Courtillier et Pigneron se parti­ront par moictié, sçavoir le cappitaine en une porte et le lieutenant en l'autre, avecq moictié de leurs hommes à chacune.
mardi vnc.
mercredi viii0.
l'eudi ixe.
CCLXXVIII. — Pour proceder à la taxe de la nouvelle fortification.
6 février 1570. (Fol. 209 v°-)
"Nicolas Becquet, Quartenier de lad. Ville, nous vous mandons que, appellez voz cinquanteniers et dixiniers, avecq deux officiers du Roy de l'une des Cours souveraines ct deux bourgeois de chacune dixaine, vous vous trouvez mercredi, à sept heures du matin précise, en l'Hostel de ceste Ville, pour procedder à la taxe qui se doibt faire en vostredict
quartier, pour besongner et continuer la fortiffica-tion de cestedicte Ville, suivant le vouloir et inten­tion du Roy. Si n'y faictes faulte.
« Faict au Bureau, le vie jour de Febvrier ji. v° lxx.
Pareilz mandemens, aux fins que dessus, ont esté expédiez aux autres Quarteniers de lad. Ville, chacun pour son regard.
CCLXXIX. — Pour faire recherche des étrangers, vacabonds et non domiciliés.
20 février i5/0. (Fol. 209 v°0
" #e par les Prevost des Marchans et Eschevins cie la ville de Paris. « ll est ordonné et très expressement enjoinct aux seize Collonnelz de lad. Ville que, acompaignez de tel nombre de capitaines et bourgeois qu'ilz advi­seront, ilz ayent à faire recherche et perquisition bien exacte des estrangers, vacabondz, et non do­miciliés qui sont en lad. Ville et faulxbourgs, de leurs armes et chevaulx; informeront de leur de­meure et séjour, et ce tant aux hostelleries, chambres garnies que aux autres maisons suspectes. Et leur est
mandé se saisir de ceulx qu'ilz trouveront estre en lad. Ville, contre le bien et service du Roy,et seuretté des citoyens d'icelle, lesquelz ilz feront conduire seure-nient en la Conciergerye du Palais, pour y estre pour­veu par la Court. Desquelles recherches ilz feront hon et fidelle procès verbal, qu'ilz rapporteront au Bureau de lad. Ville, dedans demain pour tous de-laiz. Et si il est permis ausd. Collonnelz, pour la necessité urgente, de aller indifferemment avecq leurs cappitaines sur les quartiers les ungs des autres. "Faict au Bureau, le xxejour de Febvrier 1b'jo^.v
CCLXXX. ---- Aux HABITANS DES FAUXBOURGS DE GARDER ET ENTRETENIR LES BARRIERES D'ICEULX.
20 février 1570. (Fol. 210 r°.)
"Il est enjoinct aux Quarteniers de la Ville, cha­cun en son regard, de faire asscavoir et enjoindre de par nous aux habitans des faulxbourgs qu'ilz ayent à garder et faire garder et entretenir les barrières desd, faulxbourgs, el nous nommer et depputter dedans demain quelqu'un qui fera la garde desd.
barrières, tant de nuict que de jour; autrement et à faulte de ce faire, lesd, barrières et advenues seront murées. Et est mandé aux Maistres des euvres de lad. Ville, pour le reffuz ou delay desd, habitans, de faire le tout clore et murer.
"Faict au Bureau de la Ville, le xxe Febvrier vclxx.^
d Dom Félibien a donné une analyse de ce mandement, dans son Histoire de la ville de Paris, t. V (Preuves, III), p. 4o6.